WEKO3
アイテム
小学校英語教育における言語習得論の意義 : 日本人英語指導者のための児童英語における母語・第二言語習得論的考察
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1309
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1309c10c48a5-7d33-4c08-8186-4178ee2ab47d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-02-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校英語教育における言語習得論の意義 : 日本人英語指導者のための児童英語における母語・第二言語習得論的考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Significance of Language Acquisition with Teaching English in Elementary Schools : First and Second Language Acquisition Consideration to Child English for Japanese Teachers of English | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言語習得論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 児童英語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 母語・第二言語習得論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Language Acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching English in Elementary Schools | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Child English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | First and Second Language Acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
大山, 健一
× 大山, 健一× OHYAMA, Kenichi |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper proposes how language acquisition is significant in terms of teaching English in elementary schools. As well as junior and senior high schools in Japan, elementary schools can be where people need to learn English from 2020. The year is one of the eras when learning English is acceleratingly globalized. Such a globalization, however, is not necessarily fruitful enough to teach English. This is partly because a pedagogical role in teaching English in elementary schools has not been played by language acquisition. The theory can lead to one of the answers that help teachers to teach both spoken and written English; furthermore, first and second language acquisition can function as the linguistic joint between preschools and junior high schools. The consideration can be a sort of references to child English for teachers. | |||||
書誌情報 |
川口短大紀要 en : Journal of Kawaguchi Junior College 巻 34, p. 111-115, 発行日 2020-12-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 川口短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09145311 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10024046 |