ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川口短大紀要
  2. 第34号 (2020)

小学校英語教育における言語習得論の意義 : 日本人英語指導者のための児童英語における母語・第二言語習得論的考察

https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1309
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1309
c10c48a5-7d33-4c08-8186-4178ee2ab47d
名前 / ファイル ライセンス アクション
10_ohyama.pdf 10_ohyama.pdf (211.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-22
タイトル
タイトル 小学校英語教育における言語習得論の意義 : 日本人英語指導者のための児童英語における母語・第二言語習得論的考察
タイトル
タイトル Significance of Language Acquisition with Teaching English in Elementary Schools : First and Second Language Acquisition Consideration to Child English for Japanese Teachers of English
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語習得論
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 児童英語
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語・第二言語習得論
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Language Acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching English in Elementary Schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Child English
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 First and Second Language Acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大山, 健一

× 大山, 健一

WEKO 2056
KAKEN - 研究者検索 20715429

en OHYAMA, Kenichi

ja 大山, 健一

ja-Kana オオヤマ, ケンイチ

Search repository
OHYAMA, Kenichi

× OHYAMA, Kenichi

WEKO 2056
KAKEN - 研究者検索 20715429

en OHYAMA, Kenichi

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper proposes how language acquisition is significant in terms of teaching English in elementary schools. As well as junior and senior high schools in Japan, elementary schools can be where people need to learn English from 2020. The year is one of the eras when learning English is acceleratingly globalized. Such a globalization, however, is not necessarily fruitful enough to teach English. This is partly because a pedagogical role in teaching English in elementary schools has not been played by language acquisition. The theory can lead to one of the answers that help teachers to teach both spoken and written English; furthermore, first and second language acquisition can function as the linguistic joint between preschools and junior high schools. The consideration can be a sort of references to child English for teachers.
書誌情報 川口短大紀要
en : Journal of Kawaguchi Junior College

巻 34, p. 111-115, 発行日 2020-12-25
出版者
出版者 川口短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09145311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10024046
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:06:40.288864
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3