WEKO3
アイテム
中学校音楽科授業における英語活用方法の提案 : 英語による歌唱表現及び言語活動を取り入れた授業実践を通して
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1391
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/13911a8159bc-b3d3-426c-8fea-b5548b8a8c58
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学校音楽科授業における英語活用方法の提案 : 英語による歌唱表現及び言語活動を取り入れた授業実践を通して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Proposal for Using English Method in Music Classes at Junior High School : Through Practical Classes Incorporating Singing Expressions and Language Activities in English | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 音楽科の教科内容 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語活用 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教科等横断的 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実践的研究 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | practical research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | using English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | subject content of music | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cross-curricular | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
宮澤, 多英子
× 宮澤, 多英子× MIYAZAWA, Taeko |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In recent years, globalization has progressed rapidly, and the number of subject classes using English is gradually increasing. In the future, it will be necessary in the music classes to create class content in cooperation with English classes from a cross-curricular perspectie. According to this trend, the purpose of this research is to clarify the effective use of English for music classes in junior high school. This research has been conducted using practical methods. First, I planned practical music classes, which incorporated two points of using English: singing expressions and language activities. These points were practiced. Next, I analyzed the practical classes to verify the effects of using English. As a result, through analyzation and verifivation, it became clear that the incorporated singing expressions in English was effective for understanding the diversity of music. It was also suggested that incorporating English into other familiar things students might gain more effective use of English in music classes at junior high school. | |||||
書誌情報 |
川口短大紀要 en : Journal of Kawaguchi Junior College 巻 35, p. 203-217, 発行日 2021-12-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 川口短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09145311 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10024046 |