WEKO3
アイテム
小学校英語教育における英語コミュニケーションの意義 : 日本人英語指導者のための学生英語アンケート調査による母語・第二言語習得論的考察
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1392
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/13923a0cf8f6-0efa-4da5-8d65-88aabc65d7ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-02-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校英語教育における英語コミュニケーションの意義 : 日本人英語指導者のための学生英語アンケート調査による母語・第二言語習得論的考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Significance of Communicative English with Teaching English in Elementary Schools : First and Second Language Acquisition Consideration to a Survey on Students' English Proficiency for Japanese Teachers of English | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育改善研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラム開発 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 母語・第二言語習得論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 初等英語科教育法 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Study of Education Improvement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curriculum Development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching English in Elementary Schools | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | First and Second Language Acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Methods in Teaching Child English | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
大山, 健一
× 大山, 健一× OHYAMA, Kenichi |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper proposes how communicative English is significant in terms of teaching English in elementary schools. In Japan, elementary schools can be where people need to learn English from 2020. According to the study of education improvement, to acquire English communicative skills is significant in branch of methods in teaching child English. Such skills, however, are not necessarily fruitful enough to teach English. This is mostly because teachers carry out English classes from asymmetrical educational viewpoints of only curricular demands instead of students' ones. When they were in elementary schools, it is necessary to recognize child English which students possibly wanted to study. For their demands, language acquisition can lead to one of the answers that help teachers to teach communicative English; furthermore, first and second language acquisition can function as the linguistic joint between preschools and junior high schools. The consideration can be a sort of references to curriculum development for both methods in teaching child English and teacher training. | |||||
書誌情報 |
川口短大紀要 en : Journal of Kawaguchi Junior College 巻 35, p. 219-230, 発行日 2021-12-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 川口短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09145311 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10024046 |