ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川口短大紀要
  2. 第35号 (2021)

小学校英語教育における英語コミュニケーションの意義 : 日本人英語指導者のための学生英語アンケート調査による母語・第二言語習得論的考察

https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1392
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1392
3a0cf8f6-0efa-4da5-8d65-88aabc65d7ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_ohyama.pdf 17_ohyama.pdf (349.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-02-18
タイトル
タイトル 小学校英語教育における英語コミュニケーションの意義 : 日本人英語指導者のための学生英語アンケート調査による母語・第二言語習得論的考察
タイトル
タイトル Significance of Communicative English with Teaching English in Elementary Schools : First and Second Language Acquisition Consideration to a Survey on Students' English Proficiency for Japanese Teachers of English
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育改善研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム開発
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語・第二言語習得論
キーワード
主題Scheme Other
主題 初等英語科教育法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Study of Education Improvement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curriculum Development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching English in Elementary Schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 First and Second Language Acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Methods in Teaching Child English
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大山, 健一

× 大山, 健一

WEKO 2056
KAKEN - 研究者検索 20715429

en OHYAMA, Kenichi

ja 大山, 健一

ja-Kana オオヤマ, ケンイチ

Search repository
OHYAMA, Kenichi

× OHYAMA, Kenichi

WEKO 2056
KAKEN - 研究者検索 20715429

en OHYAMA, Kenichi

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper proposes how communicative English is significant in terms of teaching English in elementary schools. In Japan, elementary schools can be where people need to learn English from 2020. According to the study of education improvement, to acquire English communicative skills is significant in branch of methods in teaching child English. Such skills, however, are not necessarily fruitful enough to teach English. This is mostly because teachers carry out English classes from asymmetrical educational viewpoints of only curricular demands instead of students' ones. When they were in elementary schools, it is necessary to recognize child English which students possibly wanted to study. For their demands, language acquisition can lead to one of the answers that help teachers to teach communicative English; furthermore, first and second language acquisition can function as the linguistic joint between preschools and junior high schools. The consideration can be a sort of references to curriculum development for both methods in teaching child English and teacher training.
書誌情報 川口短大紀要
en : Journal of Kawaguchi Junior College

巻 35, p. 219-230, 発行日 2021-12-25
出版者
出版者 川口短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09145311
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10024046
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:03:50.937790
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3