ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 埼玉学園大学紀要
  2. 人間学部篇
  3. 第20号 (2020)

感謝感情の筆記と表出が小学生の肯定的感情と抑うつ気分に及ぼす効果

https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1357
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/1357
94ef950d-45d8-490d-8c38-c5865b0f2c20
名前 / ファイル ライセンス アクション
26_hatori-ishimura-kodama.pdf 26_hatori-ishimura-kodama.pdf (793.4 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-22
タイトル
タイトル 感謝感情の筆記と表出が小学生の肯定的感情と抑うつ気分に及ぼす効果
タイトル
タイトル The Effect of Writing and Expression of Gratitude on Positive Emotion and Depressive Mood in Japanese Elementary School Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 感謝
キーワード
主題Scheme Other
主題 介入
キーワード
主題Scheme Other
主題 抑うつ
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポジティブ感情
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学生
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 gratitude
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intervention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 depression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 positive emotion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 羽鳥, 健司

× 羽鳥, 健司

WEKO 897
KAKEN - 研究者検索 10458698
WEKO著者ID 897

羽鳥, 健司

ja-Kana ハトリ, ケンジ

en HATORI, Kenji

Search repository
石村, 郁夫

× 石村, 郁夫

WEKO 2088
KAKEN - 研究者検索 60551679

石村, 郁夫

ja-Kana イシムラ, イクオ

en ISHIMURA, Ikuo

Search repository
小玉, 正博

× 小玉, 正博

WEKO 2042
KAKEN - 研究者検索 00114075

小玉, 正博

ja-Kana コダマ, マサヒロ

en KODAMA, Masahiro

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examines the effects of gratitude intervention on depression in sixth grade elementary school students in Japan. In this study, 33 students (School A) were assigned to the experimental group, and 32 students (School B) were assigned to the control group. Clinical psychologist conducted the intervention which consisted of six sessions. First, the participants were instructed to meditate. Second, they were told to list their significant other(s) and write down as many thing(s) as possible occurring in the past week for which they felt grateful and share the emotions accompanied with the thing(s). Finally, they were asked to tell these thing(s) to their significant other(s) in person. These sessions were conducted for 45 min once a week in a moral science class. Results of a mixed analysis of variance revealed that the experimental group exhibited a significant decrease in depression compared to the control group at after the intervention. Moreover, postintervention showed a significant decrease compared to pre-intervention. Furthermore, issues related to gratitude intervention were discussed.
書誌情報 埼玉学園大学紀要. 人間学部篇
en : Bulletin of Saitama Gakuen University. Faculty of Humanities

巻 20, p. 303-316, 発行日 2020-12-01
出版者
出版者 埼玉学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13470515
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11612864
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:05:04.515982
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3