WEKO3
アイテム
日本の病弱教育制度と子どもの生活 : WHO・UNCRC による勧告を基に
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/301
https://saigaku.repo.nii.ac.jp/records/3014a6d6e76-ea45-4590-b8e9-adddfed1d400
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-07-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の病弱教育制度と子どもの生活 : WHO・UNCRC による勧告を基に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Special Education Systems for Children in Need of Medical Attention in Japan Focusing on the Recommendations by the WHO and UNCRC | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 病弱教育制度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子どもの生活 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 世界保健機関 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国連子どもの権利委員会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special education systems for children with medical needs | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | children's lives | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | WHO | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | UNCRC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japan | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
山本, 智子
× 山本, 智子 |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this study, we examined issues regarding special education systems, which need to be resolved to guarantee the participatory right of children with illnesses in their lives, based on the recommendations concerning children's lives and participation by the WHO and UNCRC (United Nations Convention on the Rights of the Child Committee on the Rights of the Child). To promote the daily living functions of children with illnesses, it is required, in cooperation with them, to provide education to improve social factors (e.g., systems concerning activities and participation), through guaranteeing their right to participate based on the Convention on the Rights of the Child. To realize this, we must establish special education systems, with which children's views can be introduced for planning curricula and programs regarding education and learning. |
|||||
書誌情報 |
埼玉学園大学紀要. 人間学部篇 en : Bulletin of Saitama Gakuen University. Faculty of Humanities 巻 13, p. 145-152, 発行日 2013-12-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 埼玉学園大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13470515 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11612864 |